Al van kleins af aan stond ik bekend als ‘het creatieve meisje’. Altijd was ik bezig met tekenen en knutselen. Iedereen verwachte dan ook dat ik op professioneel gebied iets creatiefs zou gaan doen. Ze hadden gelijk, maar het was wel met een omweg…

De juiste snaar raken met grafisch design

In eerste instantie ging ik Communicatie studeren. Maar het bleef me allemaal wat te theoretisch, ik miste het maken, het creëren van mooie dingen. Ik besloot over te stappen op de opleiding Communicatie & Multimediadesign op Avans in Breda. Daar ging er echt een wereld voor me open. Hier merkte ik hoe erg grafisch design me aantrok. Niet alleen in de opleiding, maar ook in de wereld om me heen. Heel bijzonder vind ik het hoe beeld en vormgeving bij mensen de juiste snaar kunnen raken.

Tóch de strategische kant op…

Best opmerkelijk achteraf eigenlijk dat ik – ondanks dat ik het creatieproces ontzettend boeiend vond – toch afstudeerde in de strategische richting binnen de opleiding. De jaren erop werkte ik voor digital marketing bureau ‘Into Action’, als contentmanager voor Signify (Philips Lighting) en later als contentmarketeer bij Oil & Vinegar. Waardevolle ervaringen, maar ook hier miste ik iets. Ik wilde graag verantwoordelijk zijn voor het hele proces; van idee en strategie tot eindproduct. Tegelijkertijd werd ik door bekenden regelmatig gevraagd om logo’s te ontwerpen, waardoor ook mijn liefde voor grafische vormgeving opnieuw werd aangewakkerd. Ik besloot; hier moet ik iets mee!

“Het liefst draag ik bij aan het visueel overbrengen van de boodschap van ondernemers die met hun technologie, dienst of product de wereld een stukje mooier willen maken.”

Alles viel op zijn plek met Your Brand ID

Maar wat was dán mijn ideale baan? Een waarin ik zowel mijn strategische kant als mijn creativiteit kon uiten. Die baan besloot ik zelf te creëren door in 2021 Your Brand ID op te richten. Plotseling kwam alles samen: mijn kennis van strategische marketing, mijn skills op het gebied van grafisch ontwerp én mijn ervaring als contentmarketeer. Een product of dienst in de markt zetten is meer dan ‘even een logootje of huisstijl maken’. Voor visuele online branding heb je een heldere strategie nodig, die aansluit op je doelgroep en merkidentiteit. Met Your Brand ID help ik ondernemers daarbij.

Mijn kernwaarden

Je bedrijfs- of merkidentiteit hangt altijd samen met je kernwaarden. Dat geldt natuurlijk ook voor mijzelf en mijn bedrijf. Wat ik én mijn klanten belangrijk vinden is betrokkenheid en samenwerking. Ik sta als partner náást de ondernemer als adviseur, klankbord en ontwerper. Door uit te gaan van het unieke karakter van je merk of bedrijf, komen we samen tot een unieke strategie, unieke ontwerpen en content. Het liefst draag ik bij aan het visueel overbrengen van de boodschap van ondernemers die met hun technologie, dienst of product een bijzondere waarde leveren aan mens, maatschappij of milieu. Zo werken we samen aan een mooiere wereld.

Aan de slag met jouw merkstrategie? Doe de Brand ID Scan!

Weerspiegelt jouw online branding je bedrijfs- of merkidentiteit? Of is jouw online product of dienst nog volop in ontwikkeling en wil je een goede start maken met je branding? Tijdens een persoonlijke kennismaking bespreken we jouw doelen en wensen. Op basis daarvan voer ik de Brand ID Scan uit en deel de resultaten gratis en vrijblijvend met je. Ben jij klaar voor de eerste stap?